POP Music/2011

Beyonce(비욘세) - I Care 듣기/가사/해석

sunbow 2023. 6. 6.
반응형

 

 

I Care 

Beyonce

 

Album(앨범)

4

 

Producer(프로듀서)

Jeff Bhasker

 

 

I told you how you hurt me, baby
네게 날 어떻게 상처 줬는지 말했잖아
But you don't care
하지만 너는 신경 쓰지 않아 
Now, I'm crying and deserted, baby
난 지금 버려져서 울고 있어 
But you don't care
하지만 너는 신경 쓰지 않아 
Ain't nobody tell me this is love
아무도 나한테 이게 사랑이라고 말해준 적 없어 
When you're immune to all my pain
네가 내 고통에 면역이 되어갈 때
I need you to tell me this is love
내게 이게 사랑이라고 말해줘 
You don't care?
신경 쓰지 않아?
Well, that's okay
괜찮아 



Well, I care
나는 신경 써 
I know you don't care too much
너는 그렇게 신경 쓰지 않겠지만
But I still care, baby
나는 여전히 신경 써 
Oh, I care
나는 신경 써
I know you don't care too much
너는 그렇게 신경 쓰지 않겠지만
But I still care, baby, ow
난 여전히 신경 써 


Ever since you knew your power, you made me cry
네가 네 힘을 알게 된 이후로, 날 울리기만 해 
And now, everytime our love goes sour, you won't sympathize
이제 우리의 사랑이나 상황이 나빠져도 넌 공감해주지 않아 
You see these tears falling down to my ears
이 눈물들이 내 귀에 떨어지는 걸 봐 
I swear you like when I'm in pain, yeah
맹세해, 넌 내가 아픈 걸 좋아한다고 
I try to tell you all my fears, huh
너에게 내 모든 두려움을 말하려고 노력해
You still don't care?
여전히 너는 신경 안 쓰이지?
That's okay, hey
괜찮아 


Well, I care
나는 신경 써 
I know you don't care too much
너는 그렇게 신경 쓰지 않겠지만
But I still care, baby
나는 여전히 신경 써 
Oh, I care
나는 신경 써
I know you don't care too much
너는 그렇게 신경 쓰지 않겠지만
But I still care, baby, ow
난 여전히 신경 써 


Boy, maybe if you cared enough
네가 충분히 신경 써줬다면 
I wouldn't have to care so much
이렇게까지 신경 쓸 필요 없을 거야 
What happened to our trust?
우리의 신뢰는 어디로 갔을까?
Now you're just givin' up
이제 넌 그냥 포기하는 중이야 
You used to be so in love
예전에는 사랑에 빠져있었는데 
Now, you don't care no more
이제는 신경도 안 써 

Oooh, oooh, oooh, oooh
Oooh, oooh, oooh, oooh, whoa

Well, I care
나는 신경 써 
I know you don't care too much
너는 그렇게 신경 쓰지 않겠지만
But I still care, baby
나는 여전히 신경 써 
Oh, I care
나는 신경 써
I know you don't care too much
너는 그렇게 신경 쓰지 않겠지만
But I still care, baby, ow
난 여전히 신경 써 

I still care
난 여전히 신경 써
I still care
난 여전히 신경 써
I still care, ow
난 여전히 신경 써
I still care
난 여전히 신경 써

 

 

앨범 4의 사전 발매 리스닝 파티에서 한 팬이

"곡의 시작 부분에서 비욘세가 울고 있는 것 같은데 정말 울었어요?"라고 물었습니다.

비욘세는 "울뻔했어요, 참으려고 노력했죠" 라고 답 했습니다. 

반응형

댓글